• وبلاگ : راهنما
  • يادداشت : اسيران
  • نظرات : 7 خصوصي ، 15 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    حتما معرفي کن. من مشتاق علم و دانشم!
    پاسخ

    ok
    سلام شايان جان
    مقدادم
    اولا کتاب هاي احکام شامل يک سري از دستورات عملي هستند و انديشه يا تفکري رو معرفي نمي کنند. دوما اين که تعداد کتاب ها مهم نيست مهم اينه که کتاب خوب بخوني و همون طور که خودت گفتي ما رفيقيم و همديگه رو مي شناسيم. آيا هيچ عقل سالمي ميتونه مثلا نهج البلاغه را با يکي از کتاب هايي که سال سوم تو علم الهدي بهم نشون دادي برابر بدونه؟ آيا اين مهم نيست که ما مطالب کتابي رو که مي خونيم حداقل به اندازه ي سواد خودمون نقد و بررسي کنيم؟ تو که ادعاي منطق داري چرا اينقدر سطحي نگر هستي؟ من پيشنهاد ميکنم که شما يک موضوعي رو دقيقا مشخص کن تا راجع بش بحث کنيم.
    پاسخ

    همون نهج البلاغه که خوندي توش نوشته ما دينمونو بر سر شمشارهامون حمل ميکنيم يه جاي ديگشم نوشته زنان کژ دماني هستند که از خ.بانشان پرهيز کن و از بدانشان بر حزر باش وخيلي گفته هاي ديگه که واقعا جاي شبهه به وجود مياد که آيا گوينده اصلا عقل داشته؟؟ چه برسد به اينکه اونهمه مقامو هم که تو ميگي داشته باشه از طرفي من ميتونم چنتا کتاب خوب بهت معرفي کنم که واقعا ارزش خوندنو دارن اما اگه واقعا اهل دانش و خواندن هستي!!
    + الهام 


    سلام.

    انسان بودن يه سري قراردادها و قانونها داره ديگه.

    به نظرم بيا منصفانه تر نگاه کنيم هيچکس هنوز به اون دنيا نرفته بهشت را نديده جهنم را هم نديده پس قضاوت نکنيم که ديد و محدوده ي فکري ما زميني هست و بهشت و جهنم در عوالم ملکوت هست و تا نريم ببينيم که نميشه صريح نظر داد و نتيجه گرفت راجع به عالم ملکوت و اون دنيا.

    در مورد فرشته هاي نکير و منکر هم فقط بيا دعا کنيم ربنا قنا عذاب القبر برحمتک يا ارحم الراحمين.

    خدا هم مي بينه هم ميشنوه اما يادت نره ستارالعيوب هم هست الرحم و الرحمين هم هست.تو سختترين لحظه هاي زندگي که از هر کس و هر چيز نااميديم و همه راهها بسته است ميگيم خدااااااااااااااااااااااااااااااااااا....

    خدا ميگه مکروا و مکرالله والله خيرالماکرين اما اين آيه در مورد آدماي خيلي بد و ظالم هست که مردم ديگرو هم آزار ميدن و تو و هيچکس ديگه هم از اونها خوشش نمياد وگرنه که دائماً از توبه و بازگشت و بخشش و رحمت خداوندي گفته.

    ببين همه ي چيزايي که گفتي گناه هست در حقيقت دو رو داره و ميشه از همه ي اونها به يقين و ايمان و خدا رسيد و بالعکس همه چيز زندگيتو روي همين چيزا ببازي.

    مي دوني چرا نيازهاي ما گناه داره چون انسان بودن خيلي سخته..اشرف مخلوقات بودن خيلي سخته.

    اسير بودن درد داره رنج داره اسير ثروت، اسير علم، اسير عشق و دوست داشتن، اسير دين، اسير قدرت، اسير سياست.از همه اين چيزها چشم پوشيدن و آزاده بودن خيلي سخته اما آرامش بخشه.منم هنوز اسير همين اسارتهام که آزادگي، روح و دل خيلي بزرگي ميخواد..

    برات دعا ميکنم که خدا پاسخ همه صبر کردنهات رو با برآورده کردن خواسته هات و شاد کردن دلت بده.آمين.

    باز هم ميخوانمت.

    پاسخ

    بله داره اما قرار دادش دين نيست!!! هيچکسم نيومده بگه اره بهشت هست جهنمم هست . به هر حال خدايي که مکر ميکنه ديگه نميتونه صادق باشه بقيه ي جواباتو هم پشت تل بهت دادم که قانع شدي و نتونستي جوابي بدي

    در مورد قياس : چرا وانمود ميکني نميفهمي؟! قياس من صرفا يه مثال نقض بود براي مسئله اي که تو با قطعيت بيان کردي ...
    عقل من يه چيزهايي را با استدلال هايي پذيرفته ... پذيرفته که خدايي هست که جهان را آفريده ... پذيرفته که خدا دنيايي را که آفريده به حال خودش رها نکرده و اگه لحظه اي اون دنيا را به حال خودش رها کنه اون دنيا ديگه وجود نداره ... پذيرفته که براي همه ي خلقتهاش از جمله انسان هدفي را مشخص کرده ... (خدايي که بي هدف بيافرينه با تعاريف خداي من سازگار نيست) ... خدايي که براي موجودات هدف مشخص کرده راه سيدن به اون هدف را هم به مخلوق ياد داده و از اينجاست که تفاوت انسان با ساير موجودات معلوم ميشه ... موجودات ديگه مجبورند بدون هيچ اختياري و صرفا به طور غريزي به طرف هدفشون برن و آدمها مختارند که اصلا به طرف هدفشون برن يا نرن ... خدا براي انسانهايي که مختارانه تصميم گرفتن به طرف هدفشون برن راه درستتر و راحتتر نشان داده ... و در طول تاريخ اون راه را متناسب با فهم مردم براشون بيان کرده ... اسلام هم همون راهه که از جانب خدا نشان داده شده و چون خدا ميدونسته اسلامي که سالهاي زيادي را بايد بدون پيامبر و امام جلو بره راهي گذاشته که براي هميشه بمونه و اون قرآنه ... اميدوارم ديگه لازم نباشه در مورد قرآن هم توضيحاتي اضافه کنم ... !
    تو يه استدلال منطقي به من بگو که ثابت کنه وقتي همه ي جامعه يه چيزي را بخوان اون وقت به نفعشونه ... اون وقت منم دوباره همون مثال نقض را ميزنم و بحث دوباره هي تکرار ميشه خيلي حال ميده !!
    باز طبق چه منطقي به من گفتي که دارم احساسي برخورد ميکنم؟! من کجاي حرفام گفتم که چون احساسم اينو ميگه يا مثلا گفتم چون من اينطوري دوست دارم ؟! من دارم با منطق باهات حرف ميزنم ....
    يه کودک 7 يا 8 ساله اگر شرايط جسميش را داشته باشه ميتونه باردار شه! و من بهت ميگم که ميتونه شرايطش را داشته باشه مخصوصا اينکه سن بلوغ داره به طور چشمگيري (حتي توي ايران خودمون) مياد پايين !
    ببين، توي همه ي زندگي ها مشکلات زياده هيچ زندگي نيست که مشکلي نداشته باشه يا هيچ دونفري نيستن که توي همه ي عقايد مثل هم فکر کنن که اين باعث درگيري ميشه ... و طلاق راحتترين راهيه که هر کسي بعد از اين درگيري ها به اون فکر ميکنه... اثرات مخرب طلاق (در همه جاي دنيا) بيشتر براي خانمهاست چرا که خانمها به خاطر طبيعت بدنشون و صرفا به خاطر عشق ورزي که به طرف مقابل دارن (روانشناسي ميگه خانمها عشق ورز و آقايون عشق باز هستن) بعد از شکست خوردن در اون همه عشقي که نثار طرف مقابلشون کردن ديگه مايل به ازدواج مجدد نيستن (هميشه استثنا هم وجود داره) و اين اثرات مخرب براي زنان در ايران به نحوي ظاهر ميشه و در کشورهاي ديگه به اون نحوي که برات توضيح داده بودم پس پايين بودن آمار طلاق خوبه چه به خاطر فرهنگ باشه و چه به خاطر هر چيزه ديگه ...
    در مورد جنبش سبز ... ميتونم يه سوال بپرسم؟! وقتي والدين ما انقلاب کردن اون همه تجهيز شاه در مقابل انقلاب کننده ها را نديدي که حالا حرف از ارتش 20000000 نفري ميزني ؟! چرا اونها پيروز شدن و اينها شکست خوردن ؟!! پس پيروزي آدمها به خاطر تعدادشون نيست ... در ضمن اولا اين 2 با 7 تا صفر را تو از کجا آوردي؟!! تو ميدوني جمعيت کل ايران 70495728 نفره ؟! که از اين جمعيت 22235818 نفرشون روستايي هستن که اگه بتونيم قبول کنيم که بين روستايي هاي عزيزمون هم نظامي تا دندان مسلح وجود داره! حدود 28.37 درصد ملت ايران نظامي تا دندان مسلح هستن !! بعد اون وقت يه سوال اون بسيجي هايي که دست خالي ميايستند جلوي يه عده وحشي که منجر به شکستن بيني و 4،5 تا دندان جلو، شکستن دست و پاو غيره ميشه را جزو تا دندان مسلح ها حساب نميکني نه ؟! اينايي که گفتم نزديکاي خودمون اتفاق افتاده از آشناهاي خودمون ...
    ما ميگيم رهبر تنهاست ولي از نظر پيرو نداشتن! مردم هيچ وقت رهبر را تنها نميذارن ولي رهبر ما بين نزديکانش تنهاست ...مالک اشتر لازم داره، عمار و ياسر لازم داره ... بزرگاني که دورشن به جاي حمايت فقط چوب لاي چرخ ميذارن ...

    پاسخ

    1 - تو در بحثهاي قبليت دو چيزي رو با هم قياس کرده بودي که ربطي به هم نداشتن که به اين ميگن قياس مع الفارق پس لطفا در قياسهات دقت کن2- کيب منکر وجود خدا نشده و من باتمام حرفات موافقم اما بحث اينه که اون راه ساده و درستي که تو ميگي تشخيصش به اين سادگي ها نيست هيچ مدرکي وجود نداره که راهي که تو ميگي واقعا از طرف خدا اومده باشه3- تو گفتي راه اسون!!! ببينم تو نري حج اسون تره يا بري حج؟؟؟ نماز نخوني آسون تره يا بخوني؟؟؟ خمس ندي آسون تره يا بدي؟؟؟4- استدلالش اينه که قانون مجلس وخيلي چيزاي ديگه به راي عموم بستگي داره!!! پس هر کي به هر ديني ميخواهد بايد بتواند باشد ما که اينقدر آمريکا رو مسخره مي کنيم بريم ببينيم اونا چقدر به حقوق هم احترام ميزارن!! هر کس هر ديني مي خواهد دارد هر نگرش سياسي ميخواهد دارد و حتي اگر کسي بر ضد دولت حرف بزند هيچ برخوردي با او نميشود5- خب حالا ميريم تو بحث پزشکي!!! بنده پيرو حرف شما راه افتادم دنبال استادام و اين سوالو ازشون پرسيدم که از اين اساتيد 2 نفرشونم فوق تخصص زنان و زايمان بودن تا به حال بارداري زير 12 سال گزارش نشده و از لحاظ پزشکي اصلا امکان نداره همينطور بارداري زير 15 سال نيز اغلب با مرگ مادر همراه ميباشد و خطراتي بسيار زياد دارد . خب با اين و جود من بازم قانع نشدم و از کتابخانه ي مرکزي براي گفته هام رفرنس هم پيدا کردم!!! ساده ترينشون که تو متوجه گفته هاش بشي اسمش هست مرجع کامل فيزيولوژي نوشته دکتر سبلان دانشور!! همينطور زيست عمومي نوشته دکتر ويلسون و همينزور دائره المعارف آکسفورد جلد 26- نکته بعدي اينه که بحث ما پيرامون عشق و عاشقي و روابط زناشويي نميگرده اما بيشتر طلاقها در ايران توافقي هستش يعني اينکه خانوما هم اونطور که تو ميگي عاشق نيستن و بحث منافع که باشه خوبم حواسشون جمعه مخصوصن خانوماي امروز!! 7- نکتهي بعدي اينه که من به چه زبوني بگم که با جبش سبز مخالفم!! اونا هم يه مشت احمقن که تحت تاثير بازي هاي سياسي قرار گرفتن! پس منو با اونا قاطي نکن . اما به هر حال کتک زدن مردم به هر دليل امري نکوهيده است اگرم کتک خوردن مردم بي گناهو باور نداري ميتوني تو نت سرچ کني و هزاران عکسي که در اين مورد هستو ببيني!! در مورد آمار نيروهاي نطامي تو راست ميگي ما حدود 12 مليون بسيجي داريم حدود 600 هزار ارتشس و حدود 500 هزار سپاهي و حدود 1 مليون نفر هم نيروهاي ديگر!! البته اينا آمار هاي رسميه که توي اينا خيلي از نيروها همچون گروه فشار ذکر نشده در مورد آسيب ديدن بسيجي هاي عزيز!! خوب توي اين در گيري ها اگر يه بسيجي آسيب ديده در ازاش 50 نفر از مردم هم آسيب ديدن تو به خاطر شرايط دور و برت ونزديکانت که خودشون حلوي مردم قرار گرفته بودن داري از اونا دفاع ميکني اما هميشه سعي کن منصف ياشي و ببين چه کسايي تو ي اين در گيري ها بودن که بهشون گفته شد خس و خاشاک اينقدر از مقاماي سياسيي که حتي نميشناسيشون دفاع نکن جونتو بزار براي مسائل مهمتر از بازي هاي کثيف سياسي فدا کن
    سلام شايان جان
    مقدادم
    من احساس ميکنم تو با اين حرف ها داري شبهه پراکني ميکني! اميدوارم هيچوقت تو زندگيت تو هيچ کاري بر اساس هوا و هوس عمل نکني. انتظار داشتم نوشته هات ژرف و عميق و پر مغز باشه. احتمالا به خاطر مقايسه هاي نادرستي که تو ذهنت انجام دادي تحت تاثير قرار گرفتي و از اوضاع زمانه ناراحتي و زود جوش آوردي و داري با کلمات بازي ميکني!
    پاسخ

    بله مقداد جان منم اگه در جايگاه شما بودم چنين فکري مي کردم اما خودمونيم ما که همديگه رو ميشناسيم و با هم رفيقيم!! اقا مقداد عزيزم تو تا حالا چنتا کتاب غير از کتاباي درسي و احکام خوندي؟؟؟ چقدر در مورد حرفهاييي مث حرفهاي من فکر کردي!! بهتره بجاي مارک زدن به انديشه هاي ديگران تو هم کمي بينديشي و با منطق دليل و سند بياي جلو!!

    سلام.

    نمي دونم با حرف هاتون موافقت کنم يا مخالفت. خب من اطرافم انسانهايي رو مي بينم که به معناي واقعي کلمه خودشون رو اسير کردند. فکر مي کنند خيلي به روز حرکت مي کنند ولي اينطور نيست. اما بعضي ها هم روح بلندي دارند و آزاد منش و آزاد انديش هستند.

    در مورد گناهان هم چه عرض کنم! اينو با شما موافقم. گاهي احساس مي کنم دست و بال ما انسانها خيلي بسته س. ولي اينم حتما دليلي داشته که خدا حتما بهتر مي دونسته! نمي دونم چي بگم! سوالاي خيلي سختي مطرح کرديد!! ميشه ساعت ها راجع بهش بحث کرد. حتما بهش بيشتر فکر مي کنم!

    پاسخ

    سلام نتيجه ي فکر هاتونم بگيد تا در بارش بحث کنيم. اما لطفا نگيد دليلي داشته که خدا مي دونسته و ما نبايد بدونيم چون اونوقت منطقو گذاشتي کنار !!!!

    ايرادي را که وارد کردي قبول ندارم چون اصلا جواب حرف من نبود ... من گفتم که من بر اين باورم که خدا مطلق خوبه و بدي توش راه نداره پس بدي ها به خدا منسوب نميشه ولي تو دوباره همون جمله ي کليه همه چيز توي اين دنيا آفريده ي خداست را مطرح کردي و بعد هم از روي همون استدلال کردي ، تو بايد اول حرف منو نقض ميکردي بعد طبق نظريه ي خودت استدلال ميکردي ...
    من با مطرح کردن قياسم در مورد پرت کردن خود از بلندي اثبات نکردم که حرفي که شما ميزني بده!! اگه با دقت جمله ام را ميخوندي ميديدي فقط مطرح شد تا ثابت کنه که اگه يه عده زيادي بخوان کاري را انجام بدن معنيش اين نيست که اون کار درسته و اين جمله صرفا درباره ي غلط بودن نظريه ي شما بحث نکرد فقط صحتش را زير سوال برد ...

    اين را هم جدا از بحثمون بهت ميگم اگه دين اسلام در مورد چيزي حرفي بزنه و تموم مردم دنيا حرف ديگه اي را بزنن من حرف اسلام را قبول ميکنم ... و يه دليل منطقي براي اينکار وجود داره و اون اينه : فکر کن تو درباره ي من هيچي نميدوني ، من بهت ميگم که اسمم مريمه و تو تا آخر عمرت اگه خلافش ثابت نشه من را با اسم مريم صدا ميکني حتي اگه اسم واقعي من مريم نباشه!! پس ميبيني با اطلاعات غلطي که من بهت دادم تو هم يه نتيجه گيري اشتباه کردي ... اين يکي از محدوديت هاي جدي عقل ماست که فقط وقتي ميتونه جواب درست بده که اطلاعات درستي دريافت کرده باشه ! حالا ميخواد اون شخص انيشتن باشه ... و تنها اطلاعات مورد اعتماد و درست اطلاعاتي هستن که کسي که اين دنيا را آفريده در اختيار ما بذاره بنابراين من توي هر مسئله اي که پيش بياد و حرف اسلام با حرف دنيا متفاوت باشه حرف اسلام را قبول ميکنم ...

    در مورد ديوونه خونه تو واقعا احساس کردي که من ايران را ديوونه خونه ديدم يا حتي خواستم اونها را با هم قياس کنم ؟!! خودت هم ميدوني منظور من از بيان اين مثال اين بود که قوانين بايد درست باشند نه مطابق ميل افراد جامعه ( واقعا نميدونم چي شد ديوونه خونه را به ايران ربط دادي؟!)
    قوانين بين المللي حقوق بشر را کي تتنظيم کرده ؟!! کسي غير از انسان؟ که داراي همون محدوديتيه که بالا بهت گفتم؟! اينکه توي جوامع ديگه قوانين بر اساس دلخواه اکثريت مردم تنظيم ميشه دقيقا حکم همون ديوونه خونه را پيدا ميکنه !! شايد دلخواه اکثر مردم واقعا به ضررشون باشه ...

    پاسخ

    من اول هم بهت گفتم که قياست غلطه از ابزار ديگه اي براي مقايسه استفاده کن در مورد محدوديت عقل انسان : يه سوال چه مدرکي وجود داره که اين اسلام تو درسته وقتي که عقل ما به قول خودت نميتونه بفهمتش ؟؟؟؟ بعدشم چه معيار عقلاني وجود داره که بگه دلخواه مردم به ضرررشونه وقتي همه فکر ميکنن اون به نفعشونه؟؟؟؟ تو داري با اعتقاداتت احساسي برخورد ميکني قبول کن!!!!

    ( اول پاييني را بخون)
    در مورد طلاق : من که صريحا گفتم از آمار طلاق بگذر و برو آمار ازدواج را بخون من اصلا آمار طلاق اينجا و اونجا را مقايسه نکردم که داري روي اون بحث ميکني ... ضمن اينکه به خاطر اثرات مخرب طلاق که همه هم اونو ميدونن اينکه طلاق امري زشت محسوب بشه و آمار طلاق هم بياد پايين خب خيلي خوبه مگه تو با اين موضوع مشکلي داري؟!
    در مورد کودکان باردار ... ودوباره ميگم کودکان ... اينکه دقيقا به چه سني کودک گفته ميشه خب جاي بحث داره و من با اطمينان ميتونم بگم ما در ايران با اين مشکل مواجه نيستيم. کودکان 7،8 ساله اي که باردار باشن!! ... مقايسه آمار واقعا کار اشتباهيه و منم ازت نخواسته بودم مقايسه کني چون چيزي که براي ما يه اشکاله ، فرهنگ اوناست ... هدفم اين بود که ديگه با اين اعتماد نگي مگه اونها مشکلي دارن ......

    اگه مردمي که به جمهوري اسلامي راي داده بودند جايگزين شده بودند با اونهايي که تو ميگي الان بعد از جريان فتنه سبز همونها سر کار بودن !!!!
    ولي ديدي که اينطوري نشد و جمعيت اونها به اندازه اي نبود که بتونه جمعيت مردم را در روز 22 بهمن و روز 9 دي خنثي کنه...

    پاسخ

    نگارنده جان مث اينکه شما دچار توهم شدي . کودک 7 و يا 8 ساله از لحاظ پزشکي امکان بارداريشون وجود نداره 1 . طلاقي که از ترس زشتيش توي جامعه انجام نشه و سرکوب بشه باعث وجود زندگي هاي سطح پايين ميشه در مورد جنبش سبز بايد بگم بنده اصلا کار اونا و مسخره بازي هاشونو تاييد نکردم اما اينم بدون که مردم اگه همه هم ميخواستن بازم نميشد چون اين مردم عزيز بايد با 20000000 نظامي تا دندان مسلح که تحت فرمان رهبر عزيزمون هستن رو به رو بشن اگه يک کلمه حرف بزنن همين رهبرمون که شماها ميگيد تنهاست!!!!!!!!!!!!!!

    (اول پاييني را بايد بخوني! )
    در مورد حقوق بشر که بحثش را پيش کشيدي ... حقوق بشر بحثي نبود که به حرفهاي ما ارتباط داشته باشه!! تو داشتي از خدا شکايت ميکردي و بحث نيازهاي انسان را مطرح کرده بودي که خدا نميذاشت تو نيازهات را برطرف کني! ... پس بحث حقوق بشر در مورد خانمها به بحث ما مربوط نيست و من وقتي اين بحثمون به نتيجه رسيد حاضرم در مورد يه چيز جديد بحث کنم ... پس بحث را به بيراهه نکشون ...
    در مورد زيبايي اين نظر من نيست !! اتفاقا نظر من با اون نظريه اي که گفتم متفاوته ولي من روي نظر خودم بحث نميکنم روي نظريه بحث ميکنم ...
    گفتي " مگه توي کشوراي ديگه که زنهاشون مث آدم راه ميرن تو خيابون مشکلي هست؟؟؟ " حالا من از تو ميپرسم مشکلي هست ؟! تو رفتي که ببيني و بعد بگي که مشکلي هست يا نه ؟! نه نميخواست بري 2 تا کتاب سر و ته دار خوندي درباره ي مشکلات در اونجا ؟! کتاب هم نميخواست بگيري دستت يه سر ميرفتي توي اينترنت و سرچ ميکردي تا ببيني آمار سر به فلک کشيده ي کودکان باردار را در اونجا !! نميخواد بگردي دنبال آمار طلاق ، بگرد ببين ديگه آماري براي ازدواج وجود داره؟؟!!! اونجا به خاطر به اصطلاح حقوقي که به خانمها دادن ديگه مردي حاضر نميشه به صورت رسمي با خانمي ازدواج کنه و نتيجه اش ميشه خانواده هاي از هم پاشيده اي که تشکيل شده از مادر و بچه و پدري نامعلوم که اگرم معلوم باشه معلوم نيست چند سال پيش بدون اينکه کسي بتونه جلوش را بگيره از خونه گذاشته و رفته ...
    تو اينها را مشکل نميبيني نه ؟؟!!

    گفتي اگرم درست باشه نبايد زوري باشه ... حالا من بهت ميگم : هرجايي قوانين خاص خودش را داره مثلا مني که دارم توي اين دنيا زندگي ميکنم نميتونم اراده کنم و به جاي زمين روي هوا راه برم حتي اگه دوست داشته باشم ...
    يا مثلا مني که دارم ميرم دانشگاه بخوام که به جاي 140 واحد فقط 100 واحد را بگذرونم و مدرکم را هم به طور کامل دريافت کنم ... هر جايي قوانيني داره که افراد براي حفظ نظم اجتماعي مجبورن قوانين اون را انجام بدن ...
    مثلا توي يه ديوونه خونه شايد همه ي افرادي که اونجا باشن دوست داشته باشن از ديوار برن بالا ، ولي اين موضوع باعث نميشه که اون ديوونه خونه يه قانون بذاره که مثلا همه بايد از ديوار برن بالا نه قوانين تابع افراد نيستن حتي اگه عده ي زيادي از جامعه را شامل بشن ... قوانين تابع درستي يا نادرستي قضيه هستن ... مردمي که با 98 درصد آرا جمهوري اسلامي را انتخاب کردن نميتونن هرجاي قانون اسلامي را که به نفعشون بود قبول کنن و هرجاش را دوست نداشتن نپذيرن ... حجاب يک اصل واجب در اسلامه که هر مسلمان موظفه اون را انجام بده ...

    خواهشا اگه ميخواي جواب بدي نگو نظر من و خيلي هاي ديگه ... برام دليل بيار ... برهان بيار ...

    پاسخ

    قانون ديوونه خونه با قانون يه کشور آزاد متفاوته!! ايا تو ايران رو يه ديوونه خونه ميبيني؟؟ اگه نميدوني بدون که در تمام دنيا قوانين يک کشور بنا بر خواست اکثريت هست نه بنا بر درستي يا نا درستي! چون طبق قوانين بين المملي حقوق بشر در يک کشور هر چيزي را که اکثريت بخواهند خوب د هر چيزي را نخواهند بد تلقي ميشود اما متاسفانه در ايران خوب و بد مردم را کسي ديگر تشخيص مي دهد! معيار مردم هستند نه تشخيص شخصي يا مقامي يا روحاني و يا عالمي!!! در مورد آمار طلاق بايد بگم که اين بستگي به فرهنگ داره!! چون توي ايران طلاق امري زشت محصوب ميشه مخصوصا براي زنها!! خب طبيعتا سعي ميکنن طلاق نگيرن و خود به خود آمار مياد پايين!!! در مود بار داري ها!!! بله اونجا آمار بالاست چون اين چيزا ثبت ميشه! اما توي ايران چنين چيزي ثبت نميشه و دختر هاي زيادي به صورت مخفيانه خودشونو از بچه ي نا خواستشون خلاص مي کنن که اين کار به صورت غير قانوني هستش و جايي ثبت نميشه! نگاه کن به طور کلي آمار رو وقتي ميشه بررسي کرد که هر دو طرف مقايسه در شرايط يکسان و آزادي به سر ببرن! نه مث ايران خفقان باشه! اون مردمي که جمهوري اسلامي رو انتخاب کردن الان جايگزين شدن با جواناني که آزادي مي خوان و نميخوان عقايد دينيشون به زور به خوردشون داده بشه!!!!

    اول معذرت ميخوام که اينقدر پيامم طولاني شد ... تقصير خودته !!!!

    تو قبول داري خدات خوبه ؟!! پس قبول داري!!!
    قبول داري که مطلقا خوبه و بدي در خدات راه نداره؟! خب احتمالا اين را هم بايد قبول داشته باشي چون اگه قبول نداشته باشي من در مورد خداي احتماليه بدت نميتونم کمکي بکنم !!!
    خداي من که مطلق خوبه ! ...
    خدايي که مطلقا خوبه به جز خوبي نمي آفرينه ... درسته ؟! حالا ميگي پس اين همه بدي که تو دنيا هست مال چيه نه ؟!!
    نميتونيم بگيم که مثلا يه خداي ديگه هست که بديها را آفريده ميتونيم؟!
    پس تو چطوري بديهاي موجود توي دنيا را توجيه ميکني؟!
    يه کم بهش فکر کن بعد ادامه ي جواب منو بخون ...

    ...

    بدي ها نميتونن آفريده خدا باشن ميتونن؟! خوب مطلق نميتونه بدي بيافرينه ميتونه؟!! خودش که گفته اين کار را نميکنه ...
    بدي هاي دنيا فقط نتيجه خوب نبودنه!!! چيزي که توي دنيا ما به اصطلاح بهش ميگيم بدي در واقع همون فقدان خوبيه ...
    پس راههايي که تو گفتي توسط خدا آفريده نشدن ... اين راهها در واقع همون راههايي هستن که خوب نيستن ... يعني از راههايي که خدا براي ما آفريده جدان ...

    در مورد ازدواج که گفتي ... اين حرفت که " ادم وقتي با کسي دوست نبوده باشه اصلا براي ازدواج هم نميتونه مناسب باشه چون آداب معاشرت رو بلد نيست " حرفت خيلي مسخره است آداب معاشرت را تو تعريف نميکني کي گفته کسي که نميخواد با اين منظور با کسي دوست باشه بلد نيست با اقشار جامعه ارتباط برقرار کنه يا به قول تو آداب معاشرت با ديگران را بلد نيست ؟؟!! ببخشيد مگه توي شهر شما همه ي آدمها فقط به همين منظور با هم ارتباط برقرار ميکنن؟؟؟!!!!

    در مورد حرف بعديت که گفتي : "تازه من و خيلي هاي ديگه نه ميتونيم و نه ميخوايم که الان ازدواج کنيم!!! ما ميخوايم اول تجربه کسب کنيم اول آداب معاشرت ياد بگيريم و مث نديده ها نباشيم بعد ..." ميدوني همين الان من و خيلي هاي ديگه ميخوايم بريم بالاترين ساختمان شهر و افتادن از اون ارتفاع را تجربه کنيم ... اين حرکت منطقيه ؟؟!! چرا نباشه ؟! من هم مثل تو خودم و چند نفر ديگه که مثل من فکر ميکنن را اسم آوردم و گفتم که ما ميخوايم اين کار را انجام بديم ... پس يعني حالا که ما عده مون زياده و ميخوايم که اين کار را بکنيم منطقيه که بريم و خودمون را از ساختمان پرت کنيم پايين؟؟!! گفتن "من و خيلي هاي ديگه" و گفتن "ميخوايم" هيچ وقت به هيچ جمله اي منطق نميده ... نميشه گفت وقتي يه عده دور هم جمع بشن و بخوان که يه کاري بکنن اون کار حتما درست باشه ... هر چقدر هم که اون عده زياد باشن ...

    پاسخ

    سلام . خب اينجا يه ايراد وجود داره!! وقتي همه چيز توي اين دنيا آفريده ي خداست پس اون راههايي که تو بهشون ميگي بد هم آفريده ي خدا هستن اينجا قضيه مث تاريکي و نور نيست که بگيم تاريکي فقدان نور هستش اينجا بحث راهکاره هر راري مستقلا موجوديت داره و از فقدان يه راه راه ديگه به وجود نمي ياد! در نتيجه استدلال شما از لحاظ منطقي "قياس مع الفارغ" محسوب شده و باطل مي باشد از يک سو قياس شما بين پرت کردن خود از بلندي که همه نتيجه ي آن را مي دانند با موضوع مورد بحث ما که پيامد ها ي آن اثبات شده نبوده و مورد بحث و اختلاف مي باشد قياسي غلط و به دور از منطق مي باشد که به آن "مغالطه ي تغيير هدف مي گويند" پس اين هم باطل شد من نگفتم اگه همه يه کاري رو بخوان يعني اون کار درسته! اما وقتي در مورد خوبي يا بدي اين کار (دوستي) بين روانشناسان دنيا اختلاف هست پس اين کار ميتونه درست هم باشه مخصوصا اينکه اکثريت روانشناسان مطرح دنيا نطرشون برعکس دين مبين ماست!!! ما بايد براي هر کاري از متخصصش سوال کنيم نه از عالمان ديني که از اين علوم پيچيده اطلاعي ندارند!!!
    + sahar 
    man ba nazare shayan movafegham va ba nazare negarande kamelan mokhalefam
    پاسخ

    سلام سحر جان در چه حالي؟?؟?؟? چرا زنگ نميزني آبجي؟?؟?
    + sina 
    faghat bara to va tarze fekret moteasefam negarande kochak
    پاسخ

    شما؟?؟?؟?؟?

    با صبر تقريبا همه چيز درست ميشه. گذر زمان اين حسن رو داره که خودش گاهي خيلي کارا رو درست مي کنه.

    نماز و روزه ات قبول.

    پاسخ

    سلام خيلي وقتا هم خراب همچنين

    اسلامي که کاملترين دين خداست و بهترين برنامه را براي زندگي آدمها در اختيارشون ميذاره براي همه ي اين نيازهايي که گفتي راه پاسخ گذاشته ...
    راهي که بعد از رفتنش روح و احساست آسيب نبينه و اون ازدواجه ...
    دوستي اگه قراره فقط دوستي باشه يه روزي بايد تمام شه چون نياز انسان را برطرف نميکنه ، ميتوني بري و کسايي را ببيني که تمام عمرشون از راه دوستي نيازشون را برطرف کردن و ببيني که نه تنها نيازشون برطرف نشد بلکه آرامش هم ازشون سلب شده ...اگه دوستي قراره تمام بشه اين تمام شدن دوستي تا مدت زيادي روح هر دو طرف را آزار ميده و به هردوشون صدمه ميزنه ...
    اگرم دوستي قرار باشه که به ازدواج ختم بشه پس باز هم بايد به ازدواج ختم بشه، يعني وجود يه برهه اي به اسم دوستي بي معنيه ...
    اتفاقا اسلام به زنها اجازه داده به بهترين شکل زيبا به نظر برسن، زيبايي براي يه زن اينه که مورد احترام باشه اينه که وقتي هرجاي جامعه پا ميذاره يه شکل کالا بهش نگاه نشه ... نياز زن به زيبايي اين نوعي نيست که امروز توي جامعه پر شده ، اينهايي که به قول خودشون زيبا هستن هميشه به دنبال راههاي جديد براي زيباتر شدن هستن که اگه زيبا شدن به اون شکل نيازشون را برطرف ميکرد ديگه دنبال شکل جديدترش نبودن ...
    اسلام طوري به فکر زيبايي زن بوده که اين نياز زن را به تسخير خودش در نياره ، تمام دنياي زن را محدود به اين نيازش نکنه و در عين حال زن را راضي کنه ...
    نيازهاي ما گناه نداره اين ماييم براي رفع نيازهامون به دنبال يه راه اشتباه هستيم ........

    پاسخ

    اولا اينکه و قتي اين راههايي که تو بهشون ميگي اشتباه وجود دارن يعني توسط خدا افريده شدن !!! خب خدا اگه اين راهها اشتباه بودن خدا اونارو نميافريد تو دانايي خدات که شک نداري داري؟؟؟ اگرم ميخواي بگي براي امتحان ماست اونوقت حرفت از لحاظ منطقي باطله و ميشه صفصتهبعدشم شما اگه ميتوني برو ازدواج کن!!! ادم وقتي با کسي دوست نبوده باشه اصلا براي ازدواج هم نميتونه مناسب باشه چون آداب معاشرت رو بلد نيست تازه من و خيلي هاي ديگه نه ميتونيم و نه ميخوايم که الان ازدواج کنيم!!! ما ميخوايم اول تجربه کسب کنيم اول آداب معاشرت ياد بگيريم و مث نديده ها نباشيم بعد......در مورد زيبايي هم بايد بگم که اين نظر توئه اولان اينکه الان تو تموم دنيا زنها از حقوق بيشتري نسبت به ايران برخوردارن!!! دومان مگه توي کشوراي ديگه که زنهاشون مث آدم راه ميرن تو خيابون مشکلي هست؟؟؟ اما تو همين ايران که زنها مث صحرا نشينها بايد خودشونو قايم کنن امار فساد و فحشا خيلي بالا تر از کشور هاي صنعتي هستش!!! سومان اگرم حرف تو درست باشه بازم نبايد پوشش زوري باشه!!! اقا شايد يکي نخواد خودشو بپوشونه شايد يکي نطرش با شما فرق کنه نبايد که اجبارش کرد!!! مث همه جاي دنيا!!! مگه هرکي مسلمون نيست بدبخته؟؟؟ خب اونايي که تو کشوراي ديگه هم هستن خيلياشون خوشبخت تر از ما هستن!!!!

    اينکه تو خدا را مکارترين مکارها ببيني ولي مهربانترين مهربانها نبيني خيلي بي انصافيه ...
    کاش بجاي اين همه گناهي که براي خودت تراشيدي اول ميديدي که آيا واقعا اينا نيازاتن که حالا گناه داشته باشن يا نداشته باشن!!
    آخه تو مثلا نياز به دشمن داري که اين را هم جزء نيازها آوردي يا مثلا چيه زيبايي گناه داره که اون وسط مسطا! زيبايي را هم نوشتي ؟؟!!
    اينکه دلت از جاي ديگه پر باشه و اينجوري چندتا کلمه را پشت سر هم رديف کني و آخر سر داد بزني سر خدا خيلي نامرديه!

    پاسخ

    اره ولي تو اگه بخواي با يه نفر از جنس مخالف دوست بشي تا نيازاي اوليتو بر طرف کني اسلام ميگه گناههاگه زن باشي و بخواي زيبا باشي بازم گناهه و .....